Zespół Szkół Mechanicznych w Rzeszowie

WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO KONKURSU WIEDZY BIBLIJNEJ

28-09-2020 

W dniach 15-17 września 2020 r. odbył się na platformie online etap szkolny XXIV Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Biblijnej. Zakres tematyczny obejmował: Księgę Liczb oraz 1 List do Koryntian wraz z wprowadzeniami, przypisami i komentarzami oraz słownikiem pojęć.

 

Do etapu diecezjalnego, z wysokimi wynikami, zakwalifikowali się:

  • Alicja Madeja kl. II fss - 88/90 pkt.
  • Aleksandra Groń kl. III ft - 78/90 pkt.
  • Dawid Łojek kl. IV dt - 78/90 pkt.

Gratulujemy i życzymy powodzenia na etapie diecezjalnym, który odbędzie się 29 września 2020 r.

 

Październik - Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

25-09-2020 

W październiku obchodzimy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Chcemy z tej okazji serdecznie zachęcić uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły do korzystania z bogatego księgozbioru biblioteki ZSM. Każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie. Oprócz obowiązkowych lektur, na półkach naszej biblioteki znajduje się wiele nowości, w tym powieści obyczajowe, fantasy, kryminały i thrillery, powieści historyczne. Pomimo trudnego czasy pandemii książki wypożyczane z naszej biblioteki są bezpieczne. Wszystkie zwrócone przez czytelników pozycje odbywają obowiązkową kwarantannę. Serdecznie zapraszamy.

 

„Książka i możność czytania to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji”
Maria Dąbrowska

 

Międzynarodowy miesiąc bibliotek szkolnych- październik 2017 – Zespół Szkół  Centrum Kształcenia Rolniczego

WYSTARTUJ Z NAMI - PODKARPACKIE VITRUAL EXPO 2020

24-09-2020 

Impreza WYSTARTUJ Z NAMI, jest imprezą towarzyszącą PODKARPACKIM TARGOM VIRTUAL EXPO 2020. Będzie to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce, wszyscy wystawcy oraz zwiedzający będą bowiem online. Event odbędzie się w dniach: 6-8 października 2020 r.

 

Więcej informacji o samym wydarzeniu można uzyskać na stronie:

http://www.virtualexpo.podkarpackie.pl

 

Zachęcamy do polubienia fanpage na FB oraz promowania wydarzenia:

 https://www.facebook.com/Wystartuj-Z-NAMI-796832507180386

 


Deklaracja Maturalna 2020/2021

22-09-2020 

 

INFORMACJA:

 

Instrukcja wypełniania deklaracji maturalnej
w wersji elektronicznej

 

Matura 2021

 

W celu wypełnienia deklaracji uczniowie powinni wykonać następujące czynności:

  1. Pobrać odpowiedni plik PDF z deklaracją maturzysty z opublikowanych pod adresem: https://www.vulcan.edu.pl/strona/deklaracje-411
  2. Zapisać deklarację na dysku komputera.
  3. Otworzyć zapisany wcześniej plik do edycji za pomocą programu Adobe Reader.
  4. Wydrukować wypełnioną deklarację i podpisać ją.
  5. W sekretariacie szkoły złożyć deklarację w wersji papierowej - wydrukowaną i podpisaną.
  6. Na adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. wyślij wypełnioną deklarację w wersji elektronicznej tj. plik PDF. W temacie wiadmości wpisz imię i nazwisko oraz klasę (np. Jan Kowalski - 4 bt)

Uwaga! PDFy nie są wyposażone w mechanizmy kontroli poprawności wypełniania, dlatego prosimy o uważne wypełnianie poszczególnych pól.

 

Instrukcja wypełnienia deklaracji maturalnej w wersji elektronicznej:

  • Witryna: https://www.vulcan.edu.pl/strona/deklaracje-411
  • Wybór deklaracji: Deklaracja_1a - dla: (1) ucznia szkoły ponadgimnazjalnej lub artystycznej, który ukończy szkołę w roku szkolnym 2018/2019 i w tym roku przystąpi do egzaminu maturalnego
  • Numer w dzienniku: wpisujeny aktualny numer z dziennika.
  • Kod szkoły: 186301-3231Q
  • Dane osobowe: wpisujemy zgodnie z instrukcją w programie (opcji caps lock używamy tylko do pierwszych liter)
  • Wybór przedmiotów obowiązkowych – zgodnie z instrukcją w programie (przedmioty do wyboru pojawiają się w rozwijanym menu)
  • Wybór przedmiotów dodatkowychzgodnie z instrukcją w programie (przedmioty do wyboru pojawiają się w rozwijanym menu)
  • Formy dostosowania egzaminu: wg własnego dostosowania
  • Rodzaj deklaracji: Składam deklarację wstępną (w terminie do 30 września 2020 r.) - wypełnić: miejsce i data sporządzenia dokumentu oraz podpis.
  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z egzaminem i procesem rekrutacji na studia zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych - wypełnić: miejsce i data sporządzenia dokumentu oraz podpis.

Plik PDF wydrukuj na jednej kartce obustronnie, podpisz a następnie wydruk dostarcz do sekretariatu szkoły.

Jeśli masz problemy z uruchomieniem programu albo wydrukowaniem pliku poproś o pomoc informatyka.

Odpowiedzialność za błędnie wpisane dane osobowe ponosi uczeń!

 

Termin składania deklaracji maturalnej: do 30 września 2020 r.

 

Więcej informacji na temat egzaminu maturalnego
można uzyskać na stronach:

 

WOLONTARIAT ZAPRASZA

20-09-2020 

 

Myślisz o wolontariacie? Lubisz pomagać innym? Masz głowę pełną pomysłów i chcesz się nimi podzielić? Dołącz do naszego szkolnego wolontariatu, który podąża za słowami: "Tam gdzie jest człowiek potrzebujący musi znaleźć się człowiek, który otoczy potrzebującego wsparciem".

 

Chętni mogą zgłaszać się do p. Kingi Lizak i p. Iwony Adamiec- Zielińskiej.

 

ZAPRASZAMY

AKCJA "ZBIERAMY NAKRĘTKI”

20-09-2020 

 

W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy akcję "Zbieramy nakrętki". W ubiegłym roku szkolnym oddaliśmy kilkanaście 120 litrowych worków nakrętek na rehabilitację Amelki. W akcję włączyli się także nasi absolwenci.

Nakręć się na pomaganie. Przyłącz się to tej akcji także i Ty!!!

O co chodzi?

O zbieranie różnego typu plastikowych nakrętek, zakrętek, korków, wieczek i pokrywek.

Nie wyrzucaj nakrętek, przyłącz się do akcji i zbieraj razem z nami!

Akcja będzie trwała przez cały rok szkolny.

 

Nakrętki można w każdej chwili dostarczyć do p. Kingi Lizak sala nr 33, oraz do p. Iwony Adamiec - Zielińskiej do gabinetu pedagoga. Specjalne kosze na nakrętki stoją także na korytarzach, a pudełka w niektórych salach lekcyjnych.

 

Szkolny Wolontariat

Podaruj książkę bibliotece szkolnej

15-09-2020 

Biblioteka szkolna kontynuuje akcję zbiórki książek wśród uczniów oraz pracowników szkoły. Jeżeli masz w domu ciekawe książki (zwłaszcza z beletrystyki np. przygodowe, fantastykę, kryminały) , które już przeczytałeś i nie są Ci potrzebne oraz nie są bardzo zniszczone, możesz oddać je do biblioteki szkolnej ZSM i wzbogacić jej księgozbiór o ciekawe pozycje książkowe. Liczymy na wasze wsparcie i dziękujemy za dotychczasową pomoc i przekazanie wielu ciekawych książek na rzecz naszej biblioteki.

Z góry dziękujemy.

 

Bibliotekarze  


                                                                                                                                                                                    Grafika z książką w dłoniach, drzewami i motylkami

Samorząd Szkolny zaprasza do współpracy

14-09-2020 

 

Samorząd Szkolny zaprasza do współpracy. Jeżeli jesteś kreatywny, masz ciekawe pomysły, lubisz poznawać ludzi i nie boisz się wyzwań, to czekamy właśnie na Ciebie. Zapewniamy dobrą zabawę, w ciekawym zespole, pozytywnie myślących ludzi. Chcesz spróbować swoich możliwości to wyślij krotki filmik zgłoszeniowy (2 min). Zachęć nas dlaczego akurat Ciebie mamy wybrać i opowiedz coś o sobie.

Nagrane filmiki proszę kierować na adres email Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. do dnia 21.09.2020 r.

 

Opiekunowie samorządu
mgr Alicja Bartyzel, mgr Agnieszka Buć

List gratulacyjny

11-09-2020 

Kiermasz podręczników dla klas pierwszych i drugich

09-09-2020 

 


W piątek 11 września w godz. 14.30 - 16.00 w Auli ZSM odbędzie się kiermasz podręczników szkolnych. Do udziału zapraszamy uczniów klas pierwszych i drugich po szkole podstawowej.
Wszyscy uczestnicy kiermaszu zobowiązani są do zakrywania ust i nosa. Prosimy też o stosowanie rękawiczek jednorazowych i zachowanie dystansu społecznego.

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

 

Bibliotekarze

Spotkanie z rodzicami uczniów klas pierwszych

08-09-2020 

 

Zapraszamy rodziców uczniów klas pierwszych na spotkania z dyrekcją szkoły i wychowawcą w dniach 9, 10 i 14.09.2020 r. w auli szkolnej. Ze względu na ważność omawianych spraw prosimy o niezawodne przybycie. Zgodnie z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w szkole prosimy o wchodzenie do szkoły od strony auli (wejście boczne), odkażenie rąk i założenie maseczek lub przyłbic.

 

Konkurs fotograficzny "Drzewo w krajobrazie"

07-09-2020 

We wrześniu i w październiku 2020 r. odbędzie się konkurs fotograficzny: "Drzewo w krajobrazie", przeznaczony dla wszystkich uczniów naszej szkoły.   

Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 20 października 2020 r. w ramach "Dnia krajobrazu" obchodzonego przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.

 

Wywołane fotografie prosimy składać do organizatorek konkursu: p. Ilony Szeteli i p. E. Pitery do 16 października 2020 r.

 

SERDECZNIE  ZAPRASZAMY!

 


Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w Zespole Szkół Mechanicznych

01-09-2020 

W auli szkoły, w dwóch turach, z zachowaniem reżimu sanitarnego, odbyło się spotkanie uczniów klas pierwszych z dyrekcją szkoły oraz wychowawcami. W spotkaniu, online, uczestniczyli również przedstawiciele firm patronackich Pratt & Whitney oraz LOTAMS Aircraft Maintenance Services.

Dyrektor szkoły wręczył także uczniom klas trzecich, którzy ze względu na pandemię odbywali praktyki w miesiącach wakacyjnych, świadectwa z paskiem oraz upominki od LOTAMS. Najwyższą średnia 5,92 uzyskał uczeń klasy 3 mst w zawodzie technik awionik Krystian Zapłociński.

 

Życzymy wszystkim uczniom klas pierwszych wyników w nauce na poziomie Krystiana!

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej: Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w Zespole Szkół Mechanicznych

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

25-08-2020 

 

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

odbędzie się 1 września 2020 r.

według następującego porządku:

 

 

 

Uczniowie i nauczyciele wchodzą do budynku szkoły w maseczkach lub przyłbicy i dezynfekują ręce przy wejściu. Po zajęciu miejsc siedzących na auli lub w sali można maseczkę zdjąć. Uczniowie klas trzecich, którzy otrzymują świadectwa z wyróżnieniem lub nagrody przychodzą do auli szkolnej na godzinę 10.00. Po spotkaniu z wychowawcą uczniowie udają się do domu.

 

Uwaga! Każda klasa wchodzi i wychodzi tylko wyznaczonym wejściem!

UWAGA MATURZYŚCI!!!

04-08-2020 

Świadectwa dojrzałości będą wydawane w szkole 11 sierpnia 2020 r. od godziny 9.00 do 14.30 w sali 12. Po odbiór świadectwa należy się zgłosić osobiście. Absolwenci, którzy nie mogą odebrać świadectwa w tym czasie mogą pisemnie upoważnić do odbioru inną osobę lub odebrać w sekretariacie szkoły w kolejnych dniach.

 

Osoby wchodzące na teren szkoły muszą mieć zasłonięte usta i nos oraz obowiązkowo odkażają ręce po wejściu do szkoły.

 

Internat ZSM

29-06-2020 

 

Od dnia 1 lipca 2020 r. internat Zespołu Szkół Mechanicznych kończy swoją działalność. Informacje o działających internatach w Rzeszowie, udzielają kierownik internatu (nr tel. 17 861-41-64) oraz sekretariat szkoły (nr tel. 17 748-22-50).

 

Adresy rzeszowskich internatów >>

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

26-06-2020 

 

 

Film Promocyjny ZSM

06-06-2020 

 

 Marzysz o lataniu, chcesz połączyć teorię z praktyką

"Wystartuj z nami"

Egzaminy Urzędu Lotnictwa Cywilnego

05-06-2020 

W dniu 25 czerwca 2020 zatwierdzona przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Organizacja MTO Zespołu Szkół Mechanicznych przeprowadziła kolejne dwa egzaminy wymagane do licencji mechanika lotniczego kategorii B3 z modułów M3 i M5 wiedzy podstawowej.

Informujemy, że ostatni w tym roku szkolnym egzamin z modułu M7B Działania z zakresu obsługi technicznej odbędzie się 30 czerwca 2020 o godzinie 9.00 w auli szkolnej.

 

 

 

#KOMÓRKOMANIA

04-06-2020 

Informacja o pracy biblioteki

03-06-2020 

Zbliża się koniec roku szkolnego i jak co roku uczniowie są zobowiązani do rozliczenia się z biblioteką szkolną. W związku z tym od 2 czerwca biblioteka będzie otwarta dla czytelników, zmienią się godziny pracy. Dla uczniów biblioteka będzie czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00. Proponuję też, aby odwiedziny w bibliotece rozdzielić na poszczególne dni w tygodniu. I tak dla klas pierwszych i drugich poniedziałek i wtorek, dla klas  trzecich środa i czwartek, a dla klas czwartych piątek. W czasie egzaminów maturalnych, w dniach od 08.06. do 10.06, biblioteka będzie czynna tylko dla klas czwartych w godz. od 10:00 do 14:00. Ze względów bezpieczeństwa prosi się czytelników o zakładanie maseczki na usta i nos oraz o wchodzenie do biblioteki  pojedynczo a także o dezynfekowanie rąk.

 

Krystyna Potoczna

 


Szkolny konkurs grafiki komputerowej

03-06-2020 

Zapraszamy uczniów do wzięcia udziału w szkolnym konkursie grafiki komputerowej pt. „Moja e-Szkoła”.

 

Celem konkursu jest zastosowanie technik komputerowych w tworzeniu publikacji graficznych, poprzez wykorzystanie podstawowych umiejętności związanych z grafiką wektorową i rastrową. Prace konkursowe mają zawierać prezentację graficzną e-Szkoły w trakcie zdalnego nauczania.

 

Prace konkursowe należy wykonać samodzielnie w dowolnym edytorze grafiki, rozmiar prac A4.  Każdy z uczestników przesyła jedną pracę. 

 

Prace konkursowe należy przesłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

do dnia 22 czerwca 2020 r.

 

Szczegółowych informacji udzielają: Mariusz Kisiel, Adam Nazimek, Stanisław Topolewicz

 

WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU POETYCKIEGO "DAR NA STULECIE"

03-06-2020 

W Szkolnym Konkursie Poetyckim "Dar na stulecie" uczniowie mogli zaprezentować swoje umiejętności literackie. Młodzież stworzyła piękne i poruszające wiersze poświęcone życiu i działalności Jana Pawła II w związku z setną rocznicą urodzin papieża.

  • I miejsce – MACIEJ DROZD klasa 2act
  • II miejsce – ANNA ŻĄDŁO klasa 4ft
  • III miejsce – BARTŁOMIEJ WÓJCIK klasa 4bt

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

Wyniki konkursu

03-06-2020 

Places of tourist interest you can reach by plane from Rzeszów International Airport czyli Zwiedzamy świat latając z Jasionki zostali:

  • I miejsce - Aleksandra Skubisz  kl. 3ft
  • II miejsce - Maciej  Majewski kl. 2bt
  • III miejsce ex aequo - Angelika Grobelna kl. 3ft oraz Michał Krużel kl.2bt
Gratulujemy !
 
Dagmara Kotowicz, Monika Wiśniowska, Dawid Grudziński
 

Wyniki konkursu na videorecenzję książki

03-06-2020 

W naszej szkole odbył się konkurs na videorecenzję książki. Zadaniem uczestników było przygotowanie krótkiego filmu, w którym zachęcą do przeczytania wybranej przez siebie książki.

Miło nam poinformować, że najciekawsze recenzje przygotowały uczennice klasy 3 ft - Aleksandra Skubisz i Wioletta Leniart.

Dziękujemy za zainteresowanie tematem i zapraszamy na kolejne konkursy organizowane przez bibliotekarzy już w przyszłym roku szkolnym. Konkurs zorganizowały panie: Krystyna Potoczna i Agnieszka Kapłon.

 

WYNIKI KONKURSU „POLSCY ARTYŚCI WSPÓŁCZEŚNI”

03-06-2020 

W dniu 28.05.2020 r. odbył się konkurs który miał na celu promowanie polskich artystów współczesnych oraz ich działalności artystycznej. Uczniowie wykazali się bardzo dobrą znajomością zarówno biografii jak również twórczości poszczególnych artystów.

 

 Laureatami konkursu zostali:

  • I miejsce – Jakub Dylowski kl. 1 ag
  • II miejsce – Mateusz Syrnik kl. 1ag , Karolina Wołowiec kl. 2mst , Natalia Skiba kl. 2 mst oraz Jakub Chmura kl. 1 ag
  • III miejsce – Paweł Mikołajczyk kl. 1 ag , Gabriela Góra kl. 1 ag, Mateusz Pisarek kl. 1 ag oraz Norbert Piwoński kl. 1 ag

Dziękuję wszystkim uczniom za udział w konkursie i gratuluję zwycięzcom.

 

Organizator: Agata Pawlak

 

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!