Mobilność edukacyjna inwestycją w sukces zawodowy

Pozdrowienia z Lizbony

16-05-2018

logo wiedza edukacja rozwoj

Pierwszy tydzień praktyk minął nam bardzo szybko na zapoznawaniu się z naszymi stanowiskami pracy oraz zwiedzaniu miasta. Pracując w firmie SevenairGroup dużo się uczymy, używając przy tym języka angielskiego i portugalskiego.Na lotnisko wyruszamy wcześnie rano, aby rozpocząć pracę o 9. Wieczorem idziemy do pobliskiej restauracji na pyszny obiad z deserem.

Weekend upłynął nam na wycieczkach - w sobotę zwiedziliśmy m.in. stary zamek Maurów w Sintrze, byliśmy na najdalej wysuniętym punkcie kontynentalnej Europy- Cabo da Roca oraz na nadmorskich klifach podziwialiśmy Boca do Inferno (Usta Piekieł). Była to piękna wycieczka choć męcząca i bardzo wietrzna.

Niedzielę rozpoczęliśmy leniwie śniadaniem o 9:30 następnie koło południa pojechaliśmy do centrum Lizbony do staregokościoła Dominikanów, który po pożarze w 1959 roku został tylko częściowo odbudowany. Następnie zwiedzaliśmy zamek św. Jerzego położony w jednej z najstarszych części Lizbony i górujący nad miastem. A niedzielę zakończyliśmy krótką lekcją j. angielskiego- bo przecież już za rok matura!

Agata Korszla 3mt

Więcej: Pozdrowienia z Lizbony

Pozdrowienia z Lizbony

10-05-2018

logo wiedza edukacja rozwoj

Jesteśmy już w Lizbonie. Po zapoznaniu się z miejscem pracy w poniedziałek dostaliśmy wolne popołudnie, które mogliśmy  spędzić na plaży. Wtorek rozpoczął się pracą na lotnisku, gdzie po podzieleniu na grupy, pracowaliśmy pod okiem specjalistów m.in.  z dziedziny awioniki. Wieczorem podziwialiśmy zachód słońca słuchając koncertu Eurowizji, który w tym roku odbywa się właśnie w Lizbonie. C.d.n

Więcej: Pozdrowienia z Lizbony

Lecimy do Lizbony

20-04-2018

logo wiedza edukacja rozwoj

Już 6 maja 14 uczniów ZSM uda się na miesięczną praktykę do Lizbony w związku z projektem realizowanym przez naszą szkołę pt. "Mobilność edukacyjna inwestycją w sukces zawodowy", w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Tym razem uczniowie odbędą praktykę na lizbońskim lotnisku i będą mieli okazję zdobyć doświadczenie zawodowe oraz doskonalić umiejętności językowe. Wszystkim życzymy powodzenia!

Przedsmak Lizbony po angielsku

12-04-2018

logo wiedza edukacja rozwoj

W piątek, 6 kwietnia klasa 3mt, dzięki pani Monice Wiśniowskiej i pani Lucynie Sulenckiej, mogła uczestniczyć w nietypowej lekcji języka angielskiego. Gościliśmy João Amiguinho, młodego portugalskiego wolontariusza Stowarzyszenia Projektów Międzynarodowych INPRO, który świetną angielszczyzną opowiedział nam wiele o swoim kraju. Przede wszystkim skupił się na stolicy Portugalii - Lizbonie. Dowiedzieliśmy się m.in., które miejsca są warte odwiedzenia, jakie są  najbardziej popularne potrawy i gdzie można je zjeść. Poradził nam również, aby w popularnych, żółtych tramwajach uważać na kieszonkowców. João opisał jacy są Portugalczycy i opowiedział o ich stosunku do Cristiano Ronaldo. Spotkanie zakończyliśmy krótką lekcją języka portugalskiego, zapisaliśmy kilka przydatnych zwrotów, które przydadzą nam się podczas naszej miesięcznej praktyki w Lizbonie.

Obrigada João e professores

Agata Korszla kl. 3mt

Pozdrowienia z Berlina

14-03-2018

logo wiedza edukacja rozwoj

Już niedługo nasza przygoda w Berlinie dobiegnie końca. Miesiąc spędzony tutaj minął nam bardzo szybko. W trakcie praktyk w niemieckich salonach fryzjerskich wiele się nauczyliśmy. W wolnym czasie zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i poznawaliśmy to wspaniałe miasto. Pobyt w Berlinie bardzo nam się spodobał i z chęcią powtórzylibyśmy tę przygodę.

Sala Monika, Paulina Pietrucha, Edyta Skowron i Justyna Włodarczyk kl. 3 ft

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!