1. Erasmus+

Relacja z praktyk w Berlinie

05-04-2017

Berlin2Za nami już trzy tygodnie praktyk w Berlinie. W czasie naszego pobytu zdążyliśmy się zaaklimatyzować w tak dużym mieście. Pomimo naszych początkowych obaw, wynikających z dużych różnic kulturowych, czujemy się tu pewnie i bezpiecznie.

Miłym gościem w trakcie naszego pobytu była Pani Dyrektor Alicja Romaszuk, która odwiedziła nas w salonach podczas pracy, jak również spędziła z nami weekend. Zwiedziliśmy wspólnie najciekawsze zabytki Berlina. Podziwialiśmy Katedrę Berlińską oraz inne miejsca przy ulicy Unter den Linden.  W ubiegłym tygodniu pogoda nas rozpieściła i pozwoliła dostrzec uroki miasta w pełnym słońcu. Mieliśmy okazję spędzić cudowne chwile nad pobliskim jeziorem Müggelsee. Niedziela dostarczyła nam wielu nowych wrażeń podczas zwiedzania Reichstagu; siedziby rządu Niemiec. Panorama miasta widziana  z imponującej  kopuły  zapierała dech w piersiach.

Nasz wyjazd powoli dobiega końca, walizki pękają w szwach, a portfele są coraz cieńsze.

Jeśli ktoś zastanawia się czy warto skorzystać z zagranicznych praktyk w przyszłym roku to zapewniamy, że jest to cenne doświadczenie.

Tschüs!

Joanna Głowiś 3ft

A4

Więcej: Relacja z praktyk w Berlinie

Relacja z praktyki w Lizbonie

20-03-2017

Drugi tydzień pobytu w Lizbonie mija w bardzo szybkim tempie. W hangarze Grupo 7 Air nabywamy nowych doświadczeń i umiejętności. Z mechanikami i awionikami komunikujemy się w języku angielskim, ale gdy zabraknie nam słowa przydaje się język migowy. Chętnie wymieniamy się z nimi doświadczeniami odnośnie budowy statków powietrznych oraz nabywamy od nich nowe umiejętności serwisowania i obsługi samolotów. Pracownicy Grupo7Air są bardzo mili, przyjaźni i otwarci na nas uczniów. Starają się nam pokazać jak najwięcej, wyjaśniają zasady działania podzespołów, ich proces naprawy oraz odpowiednie ich użytkowanie. Ciekawie i z pasją opowiadają nam o obyczajach i kulturze tutejszego regionu. Sami również chętnie słuchają o zwyczajach panujących w Polsce. Podczas pierwszego weekendu mieliśmy okazję pojechać autokarem do Sintry – zabytkowego miasta w Portugalii. Zwiedzaliśmy wówczas Quinta da Regaleira – jeden z najbardziej zaskakujących i enigmatycznych monumentów w Sintrze. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu, autokarem udaliśmy się na najdalej oddalony punkt Europy Cabo da Roca. Wszyscy byliśmy zachwyceni świetnym widokiem na Ocean Atlantycki z tamtejszego wysokiego klifu i z wielkim trudem przy bardzo silnym wietrze udało nam się uwiecznić pobyt na kilku zdjęciach. Na koniec dnia udaliśmy się na plażę do Cascais – jednego z większych miast portowych w Europie, po czym wróciliśmy do apartamentu. W niedzielę mieliśmy okazję trochę dłużej pospać, bo dopiero o 14 pojechaliśmy miejscowym autobusem do jednej z najstarszych części Lizbony, w której znajduje się zamek św. Jerzego (Sao Jorge Castle). Na wzgórzu mieści się piękny XII wieczny zamek Maurów, który zwiedzaliśmy do godziny 16, po czym udaliśmy się do centrum miasta. Poznaliśmy wiele starych zabytkowych ulic, wiele zabytkowych budowli i pomników oraz zobaczyliśmy część nadbrzeżną, skąd rozciągał się cudowny wieczorny widok na ujście rzeki Tag. Około godziny 19, po wieczornej kolacji w centrum, wróciliśmy do mieszkania.

Szymon Saj III lt

Więcej: Relacja z praktyki w Lizbonie

Praktyki zawodowe i wymiana doświadczeń w branży fryzjerskiej Relacja z Berlina

20-03-2017

erasmus plus logoOd tygodnia jesteśmy w Berlinie - pięknym, wielkim mieście.

Odbywamy tutaj czterotygodniową praktykę w salonach fryzjerskich. Mamy możliwość poznania nowych technik strzyżenia oraz samodzielnej pracy przy kliencie. Możemy spróbować własnych sił w naszym przyszłym zawodzie oraz zdobyć wiele nowych doświadczeń. Samodzielność nie objawia się tylko w pracy, lecz również przy poruszaniu się komunikacją miejską, która jest świetnie rozwinięta.

W wolnym czasie zwiedzamy miasto, robimy wiele zdjęć oraz zakupy w galeriach handlowych.

Minął tydzień, a przed nami jeszcze wiele atrakcji :)

Pozdrawiamy serdecznie  :)
cdn...

Sylwia Panek 3ft

A

D

Więcej: Praktyki zawodowe i wymiana doświadczeń w branży fryzjerskiej Relacja z Berlina

Rekrutacja do udziału w projekcie pt. "Praktyki zawodowe i wymiana doświadczeń w branży lotniczej i fryzjerskiej"

20-09-2016

Zespół Szkół Mechanicznych w Rzeszowie
ogłasza rekrutację do udziału w projekcie:
„Praktyki zawodowe i wymiana doświadczeń w branży lotniczej i fryzjerskiej”

obejmującym:

- 4-tygodniowe praktyki zawodowe w Berlinie (branża fryzjerska)

Termin: 20.03. – 14.04.2017 r.

- 4-tygodniowe praktyki zawodowe w Lizbonie (branża lotnicza)

Termin: 06.03. – 31.03.2017 r.

- zajęcia przygotowujące do wyjazdu w czesie wolnym od zajęć lekcyjnych

Uczestnikami projektu mogą być uczniowie klas trzecich i czwartych w zawodach: technik usług fryzjerskich (praktyki w branży fryzjerskiej), technik mechanik lotniczy i technik awionik (praktyki w branży lotniczej), którzy nie brali dotychczas udziału w programie „Erasmus+ Mobilność edukacyjna”.

Liczba uczestników:
- 11 osób (branża fryzjerska),
- 14 osób (branża lotnicza).

O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decydują wyniki w nauce oraz zachowanie.

Formularze rekrutacyjne należy składać do 21.10.2016 r. w pokoju nr 3
w poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 10:00 - 13:00.

Dodatkowych informacji udzielają:
mgr inż. Andrzej Kulasa i mgr Daniel Prokopik

Pliki do pobrania:

"Praktyki zagraniczne dla mechaników"

PDFDrukujEmail

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!