JEDEN DZIEŃ W TATRACH WYSOKICH

W dniach 3-4 października grupa uczniów ZSM działająca w szkolnym wolontariacie pod opieką pani katechetki Kingi Lizak i pani pedagog Iwony Adamiec – Zielińskiej uczestniczyła w wyjeździe, którego celem była górska wędrówka i rekolekcje w drodze. Najpierw mieliśmy zdobywać tatrzańskie szczyty po polskiej stronie, jednak dowiedzieliśmy się, że nasze Tatry są oblodzone i próba wyjścia na górę byłaby bardzo niebezpieczna. Dzięki naszej niezastąpionej pani Kindze, szybko podjęliśmy decyzję o zmianie miejsca docelowego. Wyruszyliśmy na Słowację. Podróż, mimo odległości, minęła szybko dzięki wspólnym rozmowom na wszystkie możliwe tematy. Po przyjeździe i zjedzeniu kolacji poszliśmy wcześnie spać, bo pobudka była już o 4:30. Ranek przywitał nas pięknym widokiem mgieł w dolinach. Początek trasy był niewinny, równa dróżka, niewielkie wzniesienie. Jednak z czasem trasa stawała się coraz bardziej wymagająca. Dookoła nas ukazywały się jednocześnie coraz piękniejsze widoki, a pogoda dopisywała, gdy dzielnie wspinaliśmy się w górę. Przed samym szczytem kamienie dawały nam się we znaki, ale wszyscy bez względu na wzrost i wiek dali radę. Na górze zachwyciła nas cudowna panorama górska. Spędziliśmy na Małej Wysokiej ponad pół godziny. Wypiliśmy świeżo zaparzoną kawę i ruszyliśmy w dół. Niedzielę bardzo miło spędziliśmy na Wiktorówkach. To był dla nas naprawdę udany weekend, jeśli tylko będzie okazja na pewno znów wybierzemy się w góry.

Krzysztof Cioch kl. IV mbt

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!